Uutishuone palveluksessasi

Uutishuone palvelee Uudenmaan liiton ja maakunnan ajankohtaistietoa etsivää.

Puhekupla
Löydät uutispalvelusta tiedotteemme ja ajankohtaisia artikkeleita. Pääset myös kurkistamaan miten Uusimaa näyttäytyy mediassa.

Uutiskirje Uutiskirjeitämme tilaamalla saat ajankohtaiset uutiset suoraan sähköpostiisi.

KuvatKuva- ja logopankista voit ladata käyttöösi liiton logon ja maakunnan vaakunan. Tarjolla on myös valokuvia maakuntavaltuuston ja -hallituksen puheenjohtajista sekä liiton henkilöstöstä.

Uusimmat tiedotteet

14.3.2017 AIKO-rahoitusta haussa terveys- ja hyvinvointialan kokeiluille

Digitalisaatio

Uudenmaan liitto etsii rahoitettavaksi innovaatio- ja kokeiluluonteisia hankkeita, joilla voidaan helpottaa rakennemuutosta Uudellamaalla. Kevään 2017 hakuteemana on digitaalinen terveys, ja rahoitusta voi hakea 20. huhtikuuta asti.

13.3.2017 Valinnanvapauden siirtymäaika riittävän pitkäksi Uudellamaalla

Sairaalassa. Kuva AL

Sosiaali- ja terveydenhuollon valinnanvapauden laajentamiseen kaavailtu siirtymäaika on väkirikkaalla Uudellamaalla liian lyhyt, toteaa Uudenmaan liitto. Uudistuksen läpivienti vie 1,6 miljoonan asukkaan maakunnassa enemmän aikaa kuin muualla maassa. Liitto antoi tänään lausuntonsa valinnanvapautta koskevasta lakiluonnoksesta.

Uusimmat artikkelit

7.3.2017Yliopistojen näkemykset tulevaisuudesta vahvasti esillä Brysselissä

Yliopistot Suomi 100 -seminaariSuomalainen tutkimus- ja innovaatio-osaaminen sekä Euroopan koulutuksen tulevaisuus kokosivat alan huiput korkean tason tapahtumaan Suomen pysyvään EU-edustustoon Brysseliin helmikuun lopulla. "Open, excellent and attractive research, innovation and education – The Finnish model" -seminaarin 90 kutsuvieraan joukossa oli hieno edustus suomalaisten yliopistojen akateemisia avainhenkilöitä sekä EU-instituutioiden toimijoita.

Lue lisää | 0 Kommenttia

2.3.2017Sirpa Hertell: Ilmastonmuutokseen sopeutumiseen tarvitaan oikea-aikaista osaamista

Sirpa Hertell. Kuva Nina LindforsEU-kansalaiset kärsivät ilmastonmuutoksen vaikutuksista. Kun keskilämpötila nousee, rajut sadepuuskat ja massiiviset tulvat yleistyvät – ja merenpinnan noustessa syntyy vaaratilanteita. Ongelmat pahenevat tulevaisuudessa, jollei ilmastonmuutokseen varauduta riittävän nopeasti. Kunnat ja alueet EU-maissa ovat tässä avainasemassa, toteaa EU:n Alueiden komitean jäsen ja ympäristövaliokunnan varapuheenjohtaja Sirpa Hertell

Lue lisää | 0 Kommenttia