Uutishuone palveluksessasi

Uutishuone palvelee Uudenmaan liiton ja maakunnan ajankohtaistietoa etsivää.

Puhekupla
Löydät uutispalvelusta tiedotteemme ja ajankohtaisia artikkeleita. Pääset myös kurkistamaan miten Uusimaa näyttäytyy mediassa.

Uutiskirje Uutiskirjeitämme tilaamalla saat ajankohtaiset uutiset suoraan sähköpostiisi.

KuvatKuva- ja logopankista voit ladata käyttöösi liiton logon ja maakunnan vaakunan. Tarjolla on myös valokuvia maakuntavaltuuston ja -hallituksen puheenjohtajista sekä liiton henkilöstöstä.

Uusimmat tiedotteet

13.2.2017 Uusimaa-kaava 2050 vauhtiin – Kommentoi osallistumis- ja arviointisuunnitelmaa 13.3. mennessä

Kaupunki Kuvitus Linda Saukko-Rauta

Uusimaa-kaavan osallistumis- ja arviointisuunnitelma on julkaistu kaikkien uusmaalaisten tutustuttavaksi. Suunnitelmaa on mahdollista kommentoida 13. maaliskuuta saakka. Samalla kaavatyö kuulutetaan vireille.

13.2.2017 Helsinki–Tallinna-tunnelin toteuttamista selvittävät konsultit valittu

FinEst Link ikoni+logo

Helsingin ja Tallinnan välisten liikenneyhteyksien kehittämistä ja merenalaisen rautatietunnelin rakentamisen mahdollisuuksia selvitetään Suomen ja Viron välisessä FinEst Link -projektissa. Kesäkuussa EU-rahoituksen saaneen projektin konsulttiselvitysten tekijät on nyt valittu. Tuloksia on odotettavissa tämän vuoden aikana.

Uusimmat artikkelit

15.2.2017 10.43Väestö- ja työpaikkaprojektiot pohjustavat maakuntakaavaa

NuoretUudenmaan liitto on julkaissut selvityksen, jossa kuvataan vaihtoehtoisia Uudenmaan aluetalouden skenaarioita ja niiden perusteella laadittuja kunta- ja seututasoisia väestö- ja työpaikkaprojektioita vuoteen 2050 asti. Projektioiden välisiä eroja selittävät talouden, väestön ja työpaikkojen kasvunopeus ja kasvun suuntautuminen Uudenmaan eri seuduille.

Lue lisää | 0 Kommenttia

15.2.2017Tulevaisuustarkastelu antaa kaavatyölle suuntaa

Uutelan kanava, kuva Tuula Palaste-EerolaUudenmaan liitossa on laadittu maakunnan tulevaisuutta vuoteen 2050 hahmotteleva tulevaisuustarkastelu, joka pohjustaa seuraavaa Uusimaa-ohjelmaa sekä Uusimaa-kaavaa. Työssä on tutkittu tulevaisuuden kehityssuuntia ja niihin vaikuttavia ilmiöitä.

Lue lisää | 0 Kommenttia