Uutishuone palveluksessasi

Uutishuone palvelee Uudenmaan liiton ja maakunnan ajankohtaistietoa etsivää.

PuhekuplaLöydät uutispalvelusta tiedotteemme ja ajankohtaisia artikkeleita. Pääset myös kurkistamaan miten Uusimaa näyttäytyy mediassa.

Uutiskirje Uutiskirjeitämme tilaamalla saat ajankohtaiset uutiset suoraan sähköpostiisi.

KuvatKuva- ja logopankista voit ladata käyttöösi liiton logon ja maakunnan vaakunan. Tarjolla on myös valokuvia maakuntavaltuuston ja -hallituksen puheenjohtajista sekä liiton henkilöstöstä.

Uusimmat tiedotteet

27.4.2017Uusimaa-viikolla 7.–12.5. luvassa hieno tapahtumakattaus

Uusimaa-viikko--teemakuva-2017Uusimaa-viikko 7.–12. toukokuuta pitää sisällään jälleen mielenkiintoisia avoimia tapahtumia. Tekemistä ja asiaa on tarjolla kuuden päivän ajan. Viikon ohjelma löytyy verkko-osoitteesta www.uusimaaviikko.fi.

Lue lisää | 0 Kommenttia

24.4.2017 15.00Maakunnan toimiala jää Uudellamaalla kapeammaksi kuin muualla maassa

Portaissa. Kuva Tuula Palaste

Alueiden kehittämistä ja kasvupalveluja koskevan lakiesityksen tavoitteet eivät täysin toteudu Uudellamaalla. Lain tavoitteena on yhdistää alueen kehittäminen sekä kasvupalvelujen järjestäminen ja toimeenpano laaja-alaiseksi maakunnan hoidettavaksi palvelukokonaisuudeksi. Uudenmaan erillisratkaisun eli perustettavan kasvupalvelukuntayhtymän myötä aluekehittämisen keskeinen työväline, kasvupalvelut, on poissa maakunnan toimialasta.

Uusimmat artikkelit

12.4.2017Uudenmaan liiton selvitys kertoo: Miltä matkailun tulevaisuus Uudellamaalla näyttää?

Sightseeing. Kuva Tuula PalasteUudenmaan liitto on julkaissut Matkailun aluerakenne 2050 -selvityksen. Selvityksessä on luotu tulevaisuuden kehityskuva matkailun maankäytön osalta sekä linjattu toimenpiteitä tulevaisuuden tavoitteiden saavuttamiseksi.

7.3.2017Yliopistojen näkemykset tulevaisuudesta vahvasti esillä Brysselissä

Yliopistot Suomi 100 -seminaariSuomalainen tutkimus- ja innovaatio-osaaminen sekä Euroopan koulutuksen tulevaisuus kokosivat alan huiput korkean tason tapahtumaan Suomen pysyvään EU-edustustoon Brysseliin helmikuun lopulla. "Open, excellent and attractive research, innovation and education – The Finnish model" -seminaarin 90 kutsuvieraan joukossa oli hieno edustus suomalaisten yliopistojen akateemisia avainhenkilöitä sekä EU-instituutioiden toimijoita.