Uusimaa on maamme matkailun keskus

Hanko-kuvaaja-tuula-palaste

Uusimaa on valtakunnallisesti sekä kansainvälisesti merkittävä matkailun keskus.

Monimuotoisuus on maakuntamme rikkaus. Uudeltamaalta löytyy niin urbaania sykettä kuin järviä, merta, saaristoa, erämaata ja maaseudun rauhaa. Maakunnan matkailuvaltteja ovat lisäksi Suomen vanhimmat kaupungit ja runsas tapahtumatarjonta.

Asiantuntijaryhmä kehittämisen tukena

Aluekehitysviranomaisena kokoamme maakunnan matkailutoimijat yhteistyöhön edistämään matkailuelinkeinoa. Johdollamme kokoontuva Uudenmaan matkailun asiantuntijaryhmä seuraa matkailuelinkeinon kehitystä sekä tekee aloitteita kannanotoiksi, toimenpiteiksi ja rahoittajayhteistyössä käsiteltäviksi asioiksi.

Asiantuntijaryhmä edustaa matkailuelikeinon osaamista maakunnan suunnittelussa. Ryhmä koostuu kuntaryhmien ja viranomaistahojen edustajista.

Rahoitusta maakunnallisille matkailuhankkeille

Tuemme Uusimaa-ohjelman mukaisia alueelle tärkeitä hankkeita.

Uudenmaan älykkään erikoistumisen neljä kärkeä avaavat monenlaisia kehittämismahdollisuuksia. Matkailuelinkeino on mainittu strategiassa etenkin Ihmisten kaupunki -kärjen yhteydessä, mutta alan hankkeita voi hyvin rakentaa myös muiden kärkien ympärille.

> Tutustu Uudenmaan älykkään erikoistumisen kärkiin

Matkailu Uusimaa-tietopankissa

Tuotamme Uusimaa-tietopankkiin tilastotietoja ja selvityksiä Uudenmaan matkailusta suhteessa Suomen muihin merkittäviin matkailualueisiin.

> Tutustu tietopankin matkailu-teemaan