Maakuntaparlamentti oli koolla 22.–23.11.2018 – aineistot saatavilla

Maakuntaparlamentti
Yli kolmesataa uusmaalaista vaikuttajaa oli koolla Uudenmaan Maakuntaparlamentissa 22.–23. marraskuuta. Ensimmäinen päivä pidettiin Paasitornissa Helsingissä. Ohjelma jatkui Tallinnan laivalla.

Kaikki parlamentin aineistot on nyt koottu tälle verkkosivulle. Tarjolla ovat videotallenteet puhujien esiintyksistä, puhujien esitysaineistot sekä valokuvia Paasitornin tapahtumista.

> Maakuntaparlamentin ohjelma

> Ensimmäisen päivän videotallenteet

Somessa käytiin vilkasta keskustelua tunnisteella #maakuntaparlamentti.

Esitysaineistot:

Mari Holopainen, Ossi Savolainen ja Markku Markkula puhuivat ilman esitysaineistoa.

Ohjelma peilasi tulevaan hallituskauteen – puoluejohtajien tentti avasi

Parlamentin ohjelman ensimmäinen teema oli hyvinvointipalvelut. Päivän avasi puoluejohtajien puolitoistatuntinen tentti. Keskustelua johdatteli toimittaja Kirsi Alm-Siira.

Maakuntaparlamentin puoluetentti. Kuvaaja Anni Levonen.
Puoluejohtajien tentissä keskustelu lensi.

HUSin toimitusjohtajana pian aloittava Juha Tuominen kertoi parlamenttiväelle uusmaalaisen sote-yhteistyön erityispiirteistä.

Juha Tuominen.
Juha Tuominen aloittaa HUSin toimitusjohtajana 1.1.2019.

Iltapäivän liikenneosiossa MEP Merja Kyllönen pohti videotervhdyksessään  Uudenmaan asemaa osana Euroopan laajuista TEN-T-liikenneverkkoa. LVM:n kansliapäällikkö Harri Pursiainen jatkoi tulevaisuuskatsauksen liikennepoliittisilla teemoilla, joita maakuntajohtaja Ossi Savolainen kommentoi priorisoimalla Uudellemaalle tärkeät liikennehankkeet.

Harri Pursiainen.
Harri Pursiainen kertoi LVM:n tulevaisuuskatsauksen teemoista.

Maakuntaparlamentin yleisöä.
Parlamentin yleisöä.

Millainen on Suomen vahva multimodaalikeskus Helsinki-Vantaa, tästä kertoi lentoaseman johtaja Joni Sundelin. Dosentti Markku Tinnilä esitteli liikkumisen uusia palveluja, joita on lähitulevaisuudessa tulossa osaksi joukkoliikennettä ja korvaamaan yksityisautoilua.

Taukojumppaa parlamentissa.
Välkllä venyteltiin juontaja Kirsi Alm-Siiran johdolla.

Lisäksi palkitsimme perinteisesti vuoden uusmaalaiset huippuyritykset kolmessa kilpailusarjassa.

Tallinnan laivalla kumppaninamme järjestelyissä oli Suomen Kuntaliitto. Sydänliiton pääsihteeri Tuija Brax alusti järjestöjen ja yhteiskunnallisten yritysten roolista tulevaisuudessa ja juonsi aiheesta paneelikeskustelun.

Toinen paneeli käytiin e2 Tutkimuksen Karina Jutilan johdolla ja aiheena oli asiakkaiden mahdollisuudet vaikuttaa palveluihin.

Iltapäivän juonsi Kuntaliiton kehityspäällikkö Johanna Viita.

Valokuvatunnelmia