Nyhetsrummet i din tjänst

Nyhetsrummet betjänar dig som vill ha aktuell information om Nylands förbund och landskapet.

PuhekuplaI nyhetstjänsten hittar du våra officiella meddelanden och aktuella artiklar

Uutiskirje Prenumerera på vårt nyhetsbrev så hålls du uppdaterad om utvecklingen i landskapet.

KuvatDu kan ladda ner förbundets logotyp och landskapets vapen. Det finns också bilder på landskapsfullmäktiges- och styrelsens ordföranden samt förbundets ledning.

Senaste nyheter

18.09.2018 14:53Landskapsfullmäktige diskuterade beredningen av landskaps- och vårdmodellen i Nyland

Valtuusto 18.9.2018
Nylands landskapsfullmäktige förde den 18 september en livlig diskussion om motionen som Vänsterförbundets fullmäktigegrupp lämnat in om att avbryta förberedelserna inför landskaps- och vårdreformen i Nyland, samt om landskapsstyrelsens svar på motionen.

17.09.2018 12:52Landskapsstyrelsens beslut 17.9. – Nylandsplanen läggs fram

Hallituksen ryhmäkuva 17.9.2018

Nylands landskapsstyrelse samlades måndagen den 17 september. På föredragningslistan fanns bland annat beslut gällande landskapsplanerna och ett utlåtande om stomnätet för landsvägar och järnvägar.

Bild: Färsk gruppbild på landskapsstyrelsen.

Nyaste artiklar

31.08.2018En sommarfläkt från Nylands skärgård

Kesä saaristossa, uimaranta. Kuva: Clara Lindqvist

Skärgården är ett viktigt andningshål för nylänningarna: ett uppfriskande utflyktsmål, drömmarnas stugplats - eller ett hem året runt. Clara Lindqvist som bor på Simsalö är prorektor för en Helsingforsskola och kommunfullmäktigeledamot i Sibbo. Hon berättar hur alla tiders sommarvärme upplevdes i Sibbo skärgården.

26.06.2018 10:23Närturism när det är som bäst – tio somriga vinkar för Nyland

Nuuksio. Kuva Tuula Palaste

Ensam, på tumanhand eller med barnen. Med cykel, båt, bil eller offentliga. Alltid behöver man inte gå över ån efter vatten, eftersom Nyland är fyllt med ställen värda att bekanta sig med. Vi samlade ihop vinkar för sommarens närturism i nyländska landskap.