Nyhetsrummet i din tjänst

Nyhetsrummet betjänar dig som vill ha aktuell information om Nylands förbund och landskapet.

PuhekuplaI nyhetstjänsten hittar du våra officiella meddelanden och aktuella artiklar. Du får också ta del av andra nyheter om Nyland som lyfts fram i medierna.

Uutiskirje Prenumerera på vårt nyhetsbrev så hålls du uppdaterad om utvecklingen i landskapet.

KuvatDu kan ladda ner förbundets logotyp och landskapets vapen. Det finns också bilder på landskapsfullmäktiges- och styrelsens ordföranden samt förbundets ledning.

Bland de sociala medierna finns vi på

Twitter-> Nylands förbund
> Helsinki Smart Region

Senaste nyheter

18.12.2017 11:07Tallinntunneln skulle koppla samman järnvägstrafiken från Lappland till Mellaneuropa

FinEstLink-Connections-TEN

Om tunnelförbindelsen mellan Helsingfors och Tallinn blir verklighet för den samman Finlands passagerar- och godstrafik med järnvägstrafiken i Europa. Tunneln är del av en större vision om en järnvägsförbindelse som sträcker sig från de arktiska områdena och som för närvarande utreds av myndigheter i både Finland och Norge.

12.12.2017 09:40Nylandsplanen har fått en ram

Nylandsplanen-2050-logo fbPlaneringsprinciperna styr utarbetandet av hela Nylandsplanen och de gemensamma principerna preciserar regionernas egna specialfrågor. De drar upp riktlinjerna för arbetet med den nya landskapsplanen.

Nyaste artiklar

15.01.2018Nyland växer, men hur? – Strukturmodeller ger en uppfattning om framtiden

Asemanseutu. Kuvitus Linda Saukko-RautaI Nylandsplanen granskas Nylands utveckling långt in i framtiden, ända till 2050-talet. Att prognostisera hur landskapet ser ut om flera årtionden är en svår men nödvändig uppgift. Därför har vi tagit hjälp av strukturmodeller.

Läs mera | 0 Kommentarer

04.12.2017 17:46Vi gratulerar: Ossi Savolainen blev landskapsråd!

Ossi Savolainen. Kuvaaja Seija Elo

Republiken Finlands president har beviljat landskapsdirektör Ossi Savolainen hederstiteln landskapsråd för sitt arbete till fördel för det finländska samhället. Nylands förbunds personal gratulerar Ossi för detta värdefulla erkännande.