Nyhetsrummet i din tjänst

Nyhetsrummet betjänar dig som vill ha aktuell information om Nylands förbund och landskapet.

PuhekuplaI nyhetstjänsten hittar du våra officiella meddelanden och aktuella artiklar

Prenumerera på vårt nyhetsbrev så hålls du uppdaterad om utvecklingen i landskapet.

Du kan ladda ner förbundets logotyp och landskapets vapen. Det finns också bilder på landskapsfullmäktiges- och styrelsens ordföranden samt förbundets ledning.

Instagram-logo.

Senaste nyheter

22.01.2019 15:14Hur kommer våra färdsätt att förändras i framtiden? Anmäl dig till prognostiseringsseminariet

Ennakointiseminaarin kuvitus, jossa tekstinä Tulevaisuus liikuttaa.
Seminariet är på finska. Seminariets program finns endast på finska.

Hur kommer människor och affärslivet att färdas i framtiden och vilka konsekvenser har de för vår miljö? Dessa frågor dryftas på ett riksomfattande prognostiseringsseminarium i Tusby 21–22.3.2019. Anmälan till det populära seminariet pågår för närvarande – boka din plats! Seminariet är på finska.

Läs mera | 0 Kommentarer

22.01.2019 14:04Landskapsstyrelses beslut 21.1: Riktlinjerna för planen kommer att behandlas vid följande möte

Kokouslista-kuvitus.

Nylands landskapsstyrelse sammanträdde måndagen den 21 januari. Styrelsen antecknade responsen om Nylandsplanen för kännedom och beslutade att behandlingen fortsätter vid följande möte. Utlåtandet om utkastet till Helsingforsregionens plan för markanvändning, boende och trafik MBT2019 godkändes med tillägg.

Nyaste artiklar

31.08.2018En sommarfläkt från Nylands skärgård

Kesä saaristossa, uimaranta. Kuva: Clara Lindqvist

Skärgården är ett viktigt andningshål för nylänningarna: ett uppfriskande utflyktsmål, drömmarnas stugplats - eller ett hem året runt. Clara Lindqvist som bor på Simsalö är prorektor för en Helsingforsskola och kommunfullmäktigeledamot i Sibbo. Hon berättar hur alla tiders sommarvärme upplevdes i Sibbo skärgården.

26.06.2018 10:23Närturism när det är som bäst – tio somriga vinkar för Nyland

Nuuksio. Kuva Tuula Palaste

Ensam, på tumanhand eller med barnen. Med cykel, båt, bil eller offentliga. Alltid behöver man inte gå över ån efter vatten, eftersom Nyland är fyllt med ställen värda att bekanta sig med. Vi samlade ihop vinkar för sommarens närturism i nyländska landskap.