Nyhetsrummet i din tjänst

Nyhetsrummet betjänar dig som vill ha aktuell information om Nylands förbund och landskapet.

PuhekuplaI nyhetstjänsten hittar du våra officiella meddelanden och aktuella artiklar

Prenumerera på vårt nyhetsbrev så hålls du uppdaterad om utvecklingen i landskapet.

Du kan ladda ner förbundets logotyp och landskapets vapen. Det finns också bilder på landskapsfullmäktiges- och styrelsens ordföranden samt förbundets ledning.

Senaste nyheter

12.11.2018 13:50Nyland satsar på ett kolneutralt landskap och på stora projekthelheter under åren 2019–2020

Nylandsprogrammet-2.0-kuvalla

Genomförandeplanen för Nylandsprogrammet 2.0 har uppdaterats. I planen presenteras viktiga projekt, åtgärder och planer genom vilka landskapet utvecklas under åren 2019–2020.

30.10.2018 10:17Ansökningsomgång för Södra Finlands ERUF nu aktuell

Rahoitus3En ny ansökningsomgång för finansiering ur Europeiska regionala utvecklingsfonden (ERUF) inleds i södra Finland den 29 oktober. Sådana projekt eftersökes som främjar små och medelstora företags konkurrenskraft eller kan dra innovativ nytta av ny information och kompetens.

Nyaste artiklar

31.08.2018En sommarfläkt från Nylands skärgård

Kesä saaristossa, uimaranta. Kuva: Clara Lindqvist

Skärgården är ett viktigt andningshål för nylänningarna: ett uppfriskande utflyktsmål, drömmarnas stugplats - eller ett hem året runt. Clara Lindqvist som bor på Simsalö är prorektor för en Helsingforsskola och kommunfullmäktigeledamot i Sibbo. Hon berättar hur alla tiders sommarvärme upplevdes i Sibbo skärgården.

26.06.2018 10:23Närturism när det är som bäst – tio somriga vinkar för Nyland

Nuuksio. Kuva Tuula Palaste

Ensam, på tumanhand eller med barnen. Med cykel, båt, bil eller offentliga. Alltid behöver man inte gå över ån efter vatten, eftersom Nyland är fyllt med ställen värda att bekanta sig med. Vi samlade ihop vinkar för sommarens närturism i nyländska landskap.