Nyhetsrummet i din tjänst

Nyhetsrummet betjänar dig som vill ha aktuell information om Nylands förbund och landskapet.

PuhekuplaI nyhetstjänsten hittar du våra officiella meddelanden och aktuella artiklar. Du får också ta del av andra nyheter om Nyland som lyfts fram i medierna.

Uutiskirje Prenumerera på vårt nyhetsbrev så hålls du uppdaterad om utvecklingen i landskapet.

KuvatDu kan ladda ner förbundets logotyp och landskapets vapen. Det finns också bilder på landskapsfullmäktiges- och styrelsens ordföranden samt förbundets ledning.

Bland de sociala medierna finns vi på

Twitter-> Nylands förbund
> Helsinki Smart Region

Senaste nyheter

23.10.2017 13:51Landskapsstyrelsens beslut 23.10.2017 – Planen för Östersundom läggs fram

Outi Mäkelä, kuva Milla Aalto

Landskapsstyrelsen godkände att förslaget till landskapsplan för Östersundom läggs fram till påseende samt godkände Nylandsplanens planeringsprinciper. Styrelsen utsåg också landskapets samarbetsgrupp. Efter mötet samlades landskapsstyrelsen för morgonskola där man behandlade beredningen av det nya landskapets strategi.

Läs mera | 0 Kommentarer

25.09.2017 12:13Outi Mäkelä: Landskapet i centrum för stadspolitiken – Nylandsprogrammet 2.0 framlagt för kommentarer

Outi Mäkelä. Kuvaaja Anni Levonen

– Nylandsprogrammet 2.0 ger en bra grund för att utveckla olika delar av landskapet och även stadspolitiken, vars betydelse bland andra Helsingfors borgmästare Jan Vapaavuori kraftigt har framhävt, konstaterar Nylands landskapsstyrelses ordförande, riksdagsledamot Outi Mäkelä.

Nyaste artiklar

16.10.2017Vilken kapacitet till skogsbaserad bioenergi har Nyland?

Koivumetsä, kuvaaja Tuula PalasteFinlands mest tätbebyggda landskap rymmer mycket skog. Nylands förbund har inför arbetet med Nylandsplanen kartlagt vilken kapacitet till bioenergiproduktion det finns i de nyländska skogarna.

28.06.2017Nylands framtid byggs med fart

Nylandsprogrammet-2.0-kuvalla

Till bullret från bygget av det nya centrumet Tripla i Böle i Helsingfors finslipar man för närvarande visionen, strategin och målen för Nylands landskap 2018–2021. Nylandsprogrammet 2.0 preciseras under sommaren.