Nyhetsrummet i din tjänst

Nyhetsrummet betjänar dig som vill ha aktuell information om Nylands förbund och landskapet.

PuhekuplaI nyhetstjänsten hittar du våra officiella meddelanden och aktuella artiklar

Uutiskirje Prenumerera på vårt nyhetsbrev så hålls du uppdaterad om utvecklingen i landskapet.

KuvatDu kan ladda ner förbundets logotyp och landskapets vapen. Det finns också bilder på landskapsfullmäktiges- och styrelsens ordföranden samt förbundets ledning.

Senaste nyheter

29.06.2018Byrån är stängd 2–27 juli, trevlig sommar!

Kalliolla Kuva Tuula Palaste

Vi har koncentrerat semestrarna till juli månad och håller byrån stängd fyra veckor från och med den 2 juli. Vi är på plats igen för en ny arbetsperiod måndagen 30.7.2018.

Soliga och sköna sommardagar
önskar vi på Nylands förbund

Läs mera | 0 Kommentarer

27.06.2018 09:46Responsen på Nylandsplanen nu utbenad – Vi fick riklig färdkost för utkastskedet

Nylandsplanen-2050

Nylandsplanens beredningsmaterial var framlagt till påseende och på remiss under våren 2018. Vi fick in rikligt med respons om beredningsmaterialet. Landskapsstyrelsen beslutade vid sitt möte i juni om de mest betydande åtgärderna som responsen föranleder.

Nyaste artiklar

26.06.2018 10:23Närturism när det är som bäst – tio somriga vinkar för Nyland

Nuuksio. Kuva Tuula Palaste

Ensam, på tumanhand eller med barnen. Med cykel, båt, bil eller offentliga. Alltid behöver man inte gå över ån efter vatten, eftersom Nyland är fyllt med ställen värda att bekanta sig med. Vi samlade ihop vinkar för sommarens närturism i nyländska landskap.

21.06.2018Regionernas röst hörs i Nylandsplanen

Sjogren-Vartio-Rautava

Vad väntar man sig av landskapsplanen i de olika delarna av Nyland? Hur löper samarbetet? Medlemmarna i de politiska styrgrupper som lotsar det regionala planarbetet är kommunala förtroendevalda och vem om inte de känner till sin egen hembygd - därför frågade vi dem om tips för närturism. Vart borde sommargästen styra sin kos i Nyland?