rss Meddelanden

20.09.2017

Anmälningar tas nu emot till Landskapsparlamentet

Parlamenttikuva-logolla-SVNyländska opinionsbildare kan åter i november ta del av vårt stora evenemang. Delta i Nylands Landskapsparlament den 23–24 november och du får den senaste informationen om vad som är på gång inom förberedelserna inför vård- och landskapsreformen.
Anmälningar tas emot fram till den 23 oktober.
Under de senaste åren har parlamentet fyllts till sista plats, så det lönar sig inte att dröja med anmälan. Vi väntar oss dryga 300 deltagare precis som under tidigare år. Parlamentet kör i gång i Finlandiahuset och fortsätter sedan på förnyade Silja Europa till Tallinn.

Programmet håller publiken i sitt grepp

I år medverkar Kommunförbundet i arrangemangen tillsammans med Nylands förbund. Under parlamentets första dag är Yles redaktör Kirsi Heikel på plats för att fråga ut partiledarna om reformens olika vändningar.

Våra talare erbjuder olika synvinklar på reformen och Nylands förändringsledare Markus Sovala och Timo Aronkytö diskuterar det nya landskapets vision och strategi. Projektledarna för Nyland 2019 presenterar sig. Under den andra dagen dryftas reformförberedelserna närmare i samband med Kommunförbundets stödklinik.

Vi delar också ut de traditionsenliga priserna till Årets nyländska företag.

Nylands förbund och Finlands Kommunförbund önskar dig varmt välkommen till årets Landskapsparlament. Du kan välja att delta i endast programmet i Finlandiahuset eller i hela parlamentet inklusive kryssningen.

> Program

> Anmälan