rss Meddelanden

22.11.2017

Följ Landskapsparlamentet direkt på nätet 23.11 – eller se inspelningen i efterhand

Parlamenttilogo-video--svNylands Landskapsparlament tar i år fokus på vård- och landskapsreformen. Om du inte hade möjlighet att delta i evenemanget kan du följa torsdagens program som sänds direkt på nätet från Finlandiahuset. Du kan också se på inspelningen i efterhand då utbudet kompletteras med videosnuttar av dagens höjdpunkter.

> Följ programmet direkt på nätet torsdagen 23.11. klockan 9.15–16.30

Förändringsledarna Markus Sovala och Timo Aronkytö får sällskap på scenen av projektledarna som arbetar med reformförberedelserna sedan hösten. Strategidirektör Markus Pauni är på plats för att diskutera det nya landskapets strategi som är under arbete.

I Finlandiahuset får också de dryga 400 deltagarna följa med då partiledarna frågas ut om reformens olika vändningar och framtid. Diskussionen leds av redaktör Kirsi Heikel. Dagen avslutas med att årets främsta nyländska företag belönas i tre olika kategorier.

Programmet fortsätter på fredagen på Silja Europa där Finlands Kommunförbund deltar i arrangemanget tillsammans med Nylands förbund. På fartyget diskuteras reformen med fokus på bland annat personalen, invånarnas delaktighet och ICT-tjänster.

> Bekanta dig med Landskapsparlamentets program

Ladda ner mobilappen, delta i sociala medier

Deltagarna kan redan före evenemanget ladda ner applikationen Prospectum Eventos Mobile till mobilen och enkelt få tillgång till programmet och all praktisk information. Logga in på applikationen med koden 2311.

På sociala medier diskuteras parlamentet med nyckelorden #Maakuntaparlamentti, #turvallinensiirtymä och #Uusimaa2019 – delta du också! Följ också förbundets Twitterkonton @Uudenmaanliitto och @Uusimaa2019.

Ytterligare upplysningar:

Inka Kanerva, kommunikationsdirektör, tfn 040 541 8308