rss Meddelanden

28.09.2018

Välkommen till Landskapsparlamentet – Anmälningar tas nu emot!

SV-parlamentti-logolla
I november kallar vårt toppenevenemang Landskapsparlamentet igen till sig nyländska påverkare den 22 och 23 november. Anmälningar tas nu emot och tiden pågår fram till den 23 oktober.

Parlamentet inleds i Paasitorni i Hagnäs, Helsingfors och fortsätter på Silja Europa som åker till Tallinn.

Vi väntar oss drygt 350 deltagare. Under de senaste åren har parlamentet fyllts till sista plats, så det lönar sig att vara snabb.

Programmet tar en titt på den nya regeringsperioden

Hurdana önskemål och mål har Nyland inför följande regeringsperiod? Den första dagen inleds med en partiordförandetent som med största sannolikhet innehåller sprakande debatt inför valen. Dessutom utlovas ett och annat om samarbetet inom social- och hälsovården, om spetsprojekten inom trafiken och om nya färdsätt.

Paneldiskussioner under kryssningen engagerar för begrundan om organisationers och samhälleliga företags roll i framtiden och om invånarnas möjligheter att påverka den framtida servicen.

Vi delar också ut de traditionsenliga priserna för Årets nyländska företag.

Nylands förbund och Finlands Kommunförbund önskar dig varmt välkommen till årets Landskapsparlament. Du kan välja att enbart delta i programmet i Paasitorni eller i hela landskapsparlamentet inklusive kryssningen. På kryssningen finns också gott om tid för att diskutera och byta åsikter.

> Program

> Anmälan

Våra förmånliga deltagaravgifter, pris / person + moms:

• Programdelen på land 95 €
  • A-hytt för 1 person  316 €