Maakuntaparlamentti keskittyy sote- ja maakuntauudistukseen – Ilmoittaudu nyt

Parlamenttikuva-logollaMarraskuinen huipputapahtumamme kutsuu jälleen uusmaalaisia vaikuttajia. Tule mukaan Uudenmaan Maakuntaparlamenttiin 23.–24. marraskuuta, ja tiedät missä sote- ja maakuntauudistuksen valmistelussa mennään pari vuotta ennen H-hetkeä.

Ilmoittautuminen on avautunut ja jatkuu 23. lokakuuta asti. Viime vuosina paikat ovat täyttyneet viimeistä myöten, joten kannattaa olla nopea. Odotamme jälleen mukaan yli 300 osallistujaa. Parlamentti käynnistyy Finlandia-talossa ja jatkuu uudistetulla Silja Europalla Tallinnan suuntaan.

Ohjelma pitää hyppysissään

Tänä vuonna Suomen Kuntaliitto on mukana järjestelyissä Uudenmaan liiton kumppanina. Ensimmäisen päivän ohjelmassa on muun muassa Ylen toimittaja Kirsi Heikelin vetämä puoluejohtajien tentti, jossa ruoditaan uudistuksen käänteitä ja tulevaisuutta.

Puhujamme pohtivat uudistusta monesta eri näkökulmasta, ja Uudenmaan muutosjohtajat Markus Sovala ja Timo Aronkytö tuovat keskusteluun uuden maakunnan vision ja strategian. Alkusyksystä aloittaneet Uusimaa2019-projektin hankejohtajat esittäytyvät. Toisena päivänä Kuntaliiton Muutostukiklinikka pureutuu uudistuksen yksityiskohtiin tarkemmin.

Palkitsemme parlamentissa myös perinteisesti Vuoden uusmaalaiset yritykset.

Uudenmaan liitto ja Suomen Kuntaliitto toivottavat Sinut tervetulleeksi mukaan. Voit osallistua joko Finlandia-talon osuuteen tai koko ohjelmaan risteilyineen.

> Ohjelma

> Ilmoittautuminen