Maakuntaparlamentti jälleen koolle marraskuussa 2017

Seuraavaa Uudenmaan Maakuntaparlamenttia valmistellaan jo kovaa vauhtia. Lukitse kalenteristasi 23.–24.11.2017, jos haluat tietää missä sote- ja maakuntauudistuksesa mennään maakuntavaalien kynnyksellä.

Uusmaalaisten vaikuttajien ykköstapahtuma käynnistyy tällä kertaa Finlandia-talossa ja jatkuu uudistetulla Silja Europalla Tallinnan suuntaan.

Odotamme jälleen mukaan noin 300 osallisujaa. Avaamme ilmoittautumisen syyskuussa. Seuraa viestintäämme!

Vuoden 2016 maakuntaparlamenttiin saapui ennätysyleisö

Maakuntaparlamentti 2016 yleisöUudenmaan Maakuntaparlamentti houkutteli yli kolme ja puoli sataa uusmaalaista vaikuttajaa kuulolle ja osallistumaan. Odotettu vuosittainen foorumi tarjosi marraskuun lopulla 2016 pohdintoja sote- ja maakuntauudistuksesta sekä nosti keskusteluun suunnitelmat huippunopeista liikenneyhteyksistä Manner-Eurooppaan.

Uudenmaan vasta valitut sote- ja maakuntauudistuksen muutosjohtajat Markus Sovala ja Timo Aronkytö pohtivat ensimmäisiä askelmerkkejään.

Valtakunnallisen hankkeen muutosjohtajana Pauli Harju arvioi miten uudistushanke on lähtenyt vauhtiin. Tampereen yliopiston johtamiskorkeakoulun Jenni Airaksinen aprikoi voiko koko uudistus mennä pieleen.

Rovion markkinointijohtajana ja pelisuunnittelijana mainetta niittänyt Peter Vesterbacka herätteli kuulijoita Tallinnan tunnelisuunnitelmillaan. Esittelyssä olivat myös Salon ja Tukholman huimat Hyperloop-hankkeet.

Maakuntaparlamentin tapahtumapaikkana oli Clarion Hotel Helsingin kongressikeskus Jätkäsaaressa. Lars Sonckin 1930-luvulla suunnittelema, juuri entisöity makasiini tarjosi inspiroivat puitteet ensimmäiselle päivälle. Ohjelma jatkui Tallinnan laivalla.

> Päivien ohjelma 2016

Valokuvatunnelmia Maakuntaparlamentista