Uutishuone palveluksessasi

Uutishuone palvelee Uudenmaan liiton ja maakunnan ajankohtaistietoa etsivää.

PuhekuplaLöydät uutispalvelusta tiedotteemme ja ajankohtaisia artikkeleita

Uutiskirje Uutiskirjeitämme tilaamalla saat ajankohtaiset uutiset suoraan sähköpostiisi.

Kuvat

Kuva- ja logopankista voit ladata käyttöösi liiton logon ja maakunnan vaakunan. Tarjolla on myös valokuvia maakuntavaltuuston ja -hallituksen puheenjohtajista sekä liiton henkilöstöstä.

Uusimmat tiedotteet

21.5.2018 13.59Maakuntahallituksen päätökset 21.5.2018

Nuija, kuva Kosti KeistinenUudenmaan maakuntahallitus kokoontui maanantaina 21. toukokuuta, ja perehtyi Uusimaa-kaavan valmisteluaineistosta saatuun palautteeseen. Lisäksi hallitus tutustui muun muassa maakunnan väliaikaisen valmistelutoimielimen valmisteluun ja päätti maakunta- ja sote-uudistuksen ohjauksen vahvistamisesta perustamalla maakuntahallitukseen kaksi toimikuntaa.

Lue lisää | 0 Kommenttia

12.5.2018 13.00Vuoden uusmaalainen kylä Strömfors starttasi kesäsesongin – kymmenien tapahtumien värittämä Uusimaa-viikko päättyy lauantaina

Strömforsin ruukki LoviisassaStrömforsin ruukissa Loviisassa raikuu harmonikka, kuorolaulu ja disco, kun kylässä juhlitaan Vuoden uusmaalaisen kylän arvonimeä Uusimaa-viikon lauantain päätapahtumassa. Aurinkoisessa säässä vietetty monipuolinen Uusimaa-viikko päättyy, kun ilta pimenee. Strömforsissa juhlat jatkuvat lauantai-iltaan saakka Iltamien ja discon tahdissa.

Uusimmat artikkelit

14.5.2018 9.11EU-rahoitusinfo pureutui tulevaan rahoituskehykseen: uusia mahdollisuuksia, mutta myös epävarmuustekijöitä horisontissa

EU-rahoitusinfo
Aurinkoinen Eurooppa-päivä 9.5. kokosi satakunta osallistujaa Jätkäsaaren merellisiin maisemiin kuulemaan tuoreinta tietoa Euroopan komission esityksestä EU:n rahoituskehykseksi vuosille 2021–2027. Uudenmaan liiton EU-palvelun järjestämä seminaari käsitteli tulevaa EU-rahoitusta ja hanketoiminnan vaikuttavuutta. Tilaisuuden juonsi Hanna Laaksonen Uudenmaan liitosta.

9.4.2018 9.53Uuden maakuntakaavan pohjana on rakennekaava

Rakennekaavan kuvistuskuvaUudenmaan rakennekaavassa kiteytyy kokonaiskuva Uudenmaan aluerakenteesta vuonna 2050. Kaava kattaa koko Uudenmaan alueen. Rakennekaava myös asemoi maakunnan osaksi laajempaa kokonaisuutta, joten siinä keskitytään valtakunnallisesti ja kansainvälisesti merkittäviin asioihin. Rakennekaavaa tarkentavat vielä valmistelussa olevat seutujen kaavat. Nämä yhdessä muodostavat Uusimaa-kaavan kokonaisuuden.

Lue lisää | 2 Kommenttia