Uutishuone palveluksessasi

Uutishuone palvelee Uudenmaan liiton ja maakunnan ajankohtaistietoa etsivää.

PuhekuplaLöydät uutispalvelusta tiedotteemme ja ajankohtaisia artikkeleita. Pääset myös kurkistamaan miten Uusimaa näyttäytyy mediassa.

Uutiskirje Uutiskirjeitämme tilaamalla saat ajankohtaiset uutiset suoraan sähköpostiisi.

KuvatKuva- ja logopankista voit ladata käyttöösi liiton logon ja maakunnan vaakunan. Tarjolla on myös valokuvia maakuntavaltuuston ja -hallituksen puheenjohtajista sekä liiton henkilöstöstä.

Uusimmat tiedotteet

24.5.2017Maakuntavaltuusto nosti Bastukärrin logistiikka-alueen takaisin maakuntakaavaan

4. vaihekaava

Uudenmaan maakuntavaltuusto hyväksyi kauden viimeisessä kokouksessaan neljännen vaihemaakuntakaavan. Täpärän äänestyksen jälkeen Sipoossa sijaitseva Bastukärrin logistiikka-alue otettiin kaavaan siinä muodossa kuin se oli nähtävillä olleessa kaavaehdotuksessa. Äänestystulos oli 31–29, kuusi äänesti tyhjää. Maakuntahallitus oli poistanut alueen hyväksyessään kaavan.

22.5.2017Maakuntahallituksen päätökset 22.5.2017

Esityslista. Kuva Anni LevonenMaakuntahallitus kokoontui maanantaina 22. toukokuuta. Hallitus merkitsi tiedoksi Östersundomin alueen maakuntakaavaehdotuksesta saadut lausunnot sekä tilannekatsauksen sote- ja maakuntauudistuksen väliaikaishallinnon organisoitumisesta.

> Kokouksen esityslista

Uusimmat artikkelit

22.5.2017Asemanseutuja kehitetään kauppa-, asuin- ja työpaikka-alueiksi

Juna_ kuvitus Linda Saukko-RautaUudenmaan liitto kumppaneineen on selvittänyt asemanseutujen kehittämistä maankäytön, liikennejärjestelmän ja paikallisten toimintojen kannalta. Vilkasliikenteisistä asemanseuduista halutaan luoda tiiviitä joukkoliikenteeseen tukeutuvia kauppa, asuin- ja työpaikka-alueita.

12.5.2017Taitaja2017 kokoaa ammattitaidon huippuosaajat Helsinkiin

Taitaja2017, kuva: Skills Finland ryToukokuussa Helsinki on täynnä tämän päivän ja tulevaisuuden huippuosaajia, kun Suomen juhlavuoden ammatillisen koulutuksen päätapahtuma Taitaja2017 Helsinki järjestetään Helsingin Messukeskuksessa 15.–18. toukokuuta.