Uutishuone palveluksessasi

Uutishuone palvelee Uudenmaan liiton ja maakunnan ajankohtaistietoa etsivää.

PuhekuplaLöydät uutispalvelusta tiedotteemme ja ajankohtaisia artikkeleita

Uutiskirje Uutiskirjeitämme tilaamalla saat ajankohtaiset uutiset suoraan sähköpostiisi.

Kuvat

Kuva- ja logopankista voit ladata käyttöösi liiton logon ja maakunnan vaakunan. Tarjolla on myös valokuvia maakuntavaltuuston ja -hallituksen puheenjohtajista sekä liiton henkilöstöstä.

Uusimmat tiedotteet

18.9.2018 13.52Maakuntavaltuusto keskusteli sote- ja maakuntamallin valmistelusta Uudellamaalla

Valtuusto 18.9.2018Uudenmaan maakuntavaltuusto kävi kokouksessaan 18. syyskuuta vilkkaan keskustelun vasemmistoliiton jättämästä valtuustoaloitteesta, jonka mukaan sote- ja maakuntauudistuksen valmistelu tulisi keskeyttää Uudellamaalla, sekä maakuntahallituksen vastauksesta aloitteeseen.

Lue lisää | 0 Kommenttia

18.9.2018VTT ja Aalto-yliopisto selvittävät pääkaupunkiseudun kaupunkien kanssa hyvän sisäilman edellytyksiä – käyttäjät mukana kehittämässä

VTT, Sisäilma-hankeUudenmaan liiton AIKO-rahoitusta saaneessa Smart & Clean – sisäilmaltaan laadukkaat ja kustannustehokkaat tilat -hankkeessa käytetään uudenlaisia tutkimusmenetelmiä. Tuloksien valmistuttua ymmärretään hyvän sisäilman osatekijät, luodaan kriteerit laadukkaalle sisäilmalle ja tiedetään, miten tilojen sisäilma pidetään käyttäjän kannalta hyvänä.

Uusimmat artikkelit

31.8.2018Kesäinen tuulahdus Sipoon saaristosta

Kesä saaristossa, uimaranta. Kuva: Clara LindqvistSaaristo on uusmaalaisille virkistävä retkikohde, unelmien mökkipaikka – tai ympärivuotinen koti. Helsinkiläiskoulun apulaisrehtori ja Sipoon kunnanvaltuutettu Clara Lindqvist on pesunkestävä saaristolainen. Lue, miten kaikkien aikojen hellekesä sujui Claran kotisaaressa Simsalössä, lähellä Sipoon ja Helsingin rajaa.

Lue lisää | 0 Kommenttia

25.6.2018 13.58Lähimatkailua parhaimmillaan – Kymmenen kesäistä vinkkiä Uudellemaalle

Nuuksio. Kuva Tuula Palaste

Yksin, kaksin tai lasten kanssa. Pyörällä, veneellä, autolla tai julkisilla. Aina ei tarvitse lähteä merta edemmäs kalaan, sillä Uusimaa on täynnä tutustumisen arvoisia kohteita. Kokosimme vinkit kesän lähimatkailuun upeissa uusmaalaisissa maisemissa.