Uutishuone palveluksessasi

Uutishuone palvelee Uudenmaan liiton ja maakunnan ajankohtaistietoa etsivää.

PuhekuplaLöydät uutispalvelusta tiedotteemme ja ajankohtaisia artikkeleita. Pääset myös kurkistamaan miten Uusimaa näyttäytyy mediassa.

Uutiskirje Uutiskirjeitämme tilaamalla saat ajankohtaiset uutiset suoraan sähköpostiisi.

KuvatKuva- ja logopankista voit ladata käyttöösi liiton logon ja maakunnan vaakunan. Tarjolla on myös valokuvia maakuntavaltuuston ja -hallituksen puheenjohtajista sekä liiton henkilöstöstä.

Uusimmat tiedotteet

22.12.2017 11.34Teknologiaosaajilta ehdotuksia Tallinnan tunnelin toteutukseen

Maailma

Helsingin ja Tallinnan välisen rautatietunnelin toteutettavuutta selvittävä FinEst Link -projekti julkisti syksyllä haasteen uusien teknologioiden kehittäjille. Haasteessa pyydettiin kertomaan idea siitä, miten kaupunkien välistä liikennettä kannattaisi kehittää. Kuusi yritystä jätti ehdotuksensa määräaikaan mennessä. Näiden joukossa olivat muun muassa FinEst Bay Area, Hyperloop One ja SwissRapide.

Lue lisää | 0 Kommenttia

18.12.2017 9.27Tallinnan tunneli yhdistäisi raideliikenteen Lapista Keski-Eurooppaan

FinEstLink-Connections-TENHelsinki–Tallinna-tunneli yhdistää toteutuessaan Suomen matkustaja- ja rahtiliikenteen Euroopan raideliikenteeseen. Tunneli on myös osa suurempaa visiota arktisilta alueilta ulottuvasta raideyhteydestä, jota Suomen ja Norjan viranomaiset parhaillaan selvittävät.

Lue lisää | 1 Kommentti

Uusimmat artikkelit

15.1.2018Uusimaa kasvaa, mutta miten? – Rakennemallit auttavat hahmottamaan tulevaisuutta

Asemanseutu. Kuvitus Linda Saukko-RautaUusimaa-kaavassa tarkastellaan Uudenmaan kehitystä pitkälle tulevaisuuteen, aina 2050-luvulle asti. Maakunnan tulevaisuuden ennakoiminen monen vuosikymmenen päähän on vaikeaa, mutta välttämätöntä. Siksi otimme avuksi rakennemallit.

Lue lisää | 0 Kommenttia

4.12.2017 17.46Onnittelemme: Ossi Savolaisesta maakuntaneuvos!

Ossi Savolainen. Kuvaaja Seija Elo

Suomen tasavallan presidentti on myöntänyt maakuntajohtaja Ossi Savolaiselle maakuntaneuvoksen arvonimen työurasta suomalaisen yhteiskunnan hyväksi. Uudenmaan liiton henkilökunta onnittelee Ossia arvokkaasta tunnustuksesta.