rss Artikkelit

27.11.2017

Euroopan parlamentin liikennekäytävien seminaari: Ydinkäytävät Pohjanlahden ympäri

EP-seminaariUudenmaan liitto järjesti yhteistyössä muiden pohjoismaisten EU-aluetoimistojen kanssa EU:n TEN-T-ydinkäytävien asemaa käsittelevän korkean tason seminaarin Brysselissä 18. lokakuuta. Pohjoismaiset alueet toivat kantanaan selkeästi esille ehdotuksen strategisten ydinkäytävien jatkamisesta Pohjanlahden ympäri.

Kuvassa vasemmalta: Joakim Berg (Bothnian Corridor), Malla Paajanen (Uudenmaan liitto), Herald Ruijters (DG MOVE), Mervi Kaikkonen (Suomen pysyvä edustusto EU:ssa), Åsa Webber (Ruotsin pysyvä edustusto EU:ssa).

Pohjoismaisten alueiden edustajien tavoitteena on saavuttaa elinkeinoelämän tärkeille liikenneväylille nykyistä tehokkaampi asema ydinkäytävien verkostossa. Ehdotus ydinkäytävien jatkamisesta on jätetty myös Verkkojen Eurooppa -rahoitusinstrumentin (CEF) keväällä avautuneeseen väliarviointiin.

EP-seminaari
MEPit Merja Kyllönen ja Jens Nilsson isännöivät tilaisuutta.

Seminaarissa esiteltiin Euroopan komission, Suomen ja Ruotsin sekä sidosryhmien näkökulmia EU:n TEN-T-liikenneverkon tehokkaaseen hyödyntämiseen. Tilaisuutta isännöivät europarlamentaarikot Merja Kyllönen ja Jens Nilsson Ruotsista. Moderaattorina toimi johtava asiantuntija Malla Paajanen Uudenmaan liitosta.

> Tutustu seminaarin puheenvuoroista koottuun yhteenvetoon (in English)

Lisätietoja:

Johtava asiantuntija Malla Paajanen, puh. 050 366 7391