rss Tiedotteet

23.1.2019

6Aika-strategian EAKR-hankehaku käynnissä – Pitkä haku, kolme jaksoa

6Aika

Kestävän kaupunkikehittämisen 6Aika-strategian EAKR-hankehaku on käynnistynyt ja jatkuu aina 18. lokakuuta asti. Uutta on pitkä hakuaika ja siihen sisältyvät kolme hakujaksoa. Kunkin jakson päätyttyä arvioidaan määräaikaan mennessä saapuneet hakemukset.

6Aika-strategia koskee Suomen kuutta suurinta kaupunkia. Uudenmaan liiton hallinnoimassa EAKR-haussa rahoitetaan kaupunkiseutujen vähähiilisyyttä ja energiatehokkuutta edistäviä hankkeita. Tärkeitä kehittämisen ja kokeilujen kohteita ovat rakennettu ympäristö ja hiilinielut, liikkuminen, logistiikka ja matkailu sekä kiertotalous ja elämystalous.

– Etsimme rahoitettavaksi esimerkiksi kuntien, korkeakoulujen, tutkimuslaitosten kehittämishankkeita, joista syntyy uusiutuvan energian ja energiatehokkuuden ratkaisuja yritystoiminnan hyödynnettäviksi, kertoo rakennerahastoasiantuntija Hanna Laaksonen Uudenmaan liitosta.

EAKR- ja ESR-hankkeista kokonaisuuksia

Hämeen ELY-keskus avaa tänä vuonna kaksi 6Aika-stategiaa koskevaa ESR-hakua, joista ensimmäinen käynnistyi samanaikaisesti EAKR-haun kanssa. Tavoitteena on löytää hakekokonaisuuksia, joissa EAKR- ja ESR-hankkeet tukevat toisiaan. ESR-hakujen teemat liittyvät osaamisen kehittämiseen kasvualoilla ja vähähiilisen liiketoimintaan yrityksissä.

Kuutoskaupunkien 6Aika-toimisto auttaa hakijoita ideoiden jalostamisessa ja sopivien hankekumppaneiden löytämisessä. Hankenikkareiden kannattaa hyödyntää toimiston palveluja.

Kuutoskaupunkeja ovat Helsinki, Espoo, Vantaa, Turku, Tampere ja Oulu.

Lisätietoa rakennerahastot.fi-palvelussa:

> EAKR-hakuilmoitus

> ESR-hakuilmoitus

EAKR- ja ESR-hakuinfo pidettiin 22.1.:

> Katso infon tallenne YouTubessa

> Tutustu infon materiaaleihin rakennerahastot.fi-palvelussa

EAKR = Euroopan aluekehittämisrahasto
ESR = Euroopan sosiaalirahasto

Lisätietoja:

Rakennerahastoasiantuntija Hanna Laaksonen, puh. 040 574 8930

> 6Aika-verkkopalvelu

Palaa otsikoihin | 0 Kommenttia | Kommentoi