rss Tiedotteet

14.8.2018

Haku päällä! 6Aika EAKR-ideahaku nyt avoinna

Rahoitus26Aika − Kestävän kaupunkikehittämisen EAKR-haku on avattu 13. elokuuta.
Tällä hakukierroksella haetaan älykkäitä, resurssitehokkaita ja/tai vähähiilisiä ratkaisuja, joilla syntyy uutta liiketoimintaa yrityksille. Tärkeitä kehittämisen ja kokeilujen kohteita ovat matkailu, elämystalous, kiertotalous sekä liikkuminen ja logistiikka.

− Toivomme rohkeita ideoita ja hienoja yhteishankkeita kuutoskaupungeista. Erityisesti tässä haussa painotetaan toimia, joilla ohjataan kaupunkien ja kuntalaisten toimia kestävämpään suuntaan ja joista yrityksille syntyy uutta liiketoimintaa. Näin edistetään kuutoskaupunkien tavoitteita kohti hiilineutraaleja kaupunkialueita, toteaa rakennerahastoasiantuntija Hanna Laaksonen Uudenmaan liitosta.

Haku toteutetaan kaksivaiheisena niin, että ensimmäisessä vaiheessa hakijat toimittavat lyhyen kuvauksen hankeideastaan 10.9. mennessä. Kaikille idean jättäneille annetaan kirjallinen palaute ja esitys jatkotoimenpiteiksi.

Haun toisessa vaiheessa hankehakemukset jätetään EURA2014-järjestelmään 19.11.2018 mennessä.

6Aika on kestävän kaupunkikehityksen strategia, jota toteuttavat Suomen kuusi suurinta kaupunkia Espoo, Helsinki, Oulu, Tampere, Turku ja Vantaa. Strategian tavoitteena on kehittää älykkäitä ja kestäviä palveluita. Kaikki hankkeet ovat yhteishankkeita, joissa tulee olla toimijoita vähintään kahden eri kuutoskaupungin alueelta.

> Hakuilmoitus

Lisätietoja: