rss Tiedotteet

26.10.2018

Helsinki EU Office pääsi innovaatiovaikuttamisen näköalapaikalle

Krista Taipale-kuva Anni Levonen
Helsinki EU Officen johtaja Krista Taipale edustaa seuraavat kolme vuotta Uuttamaata ERRINin hallituksessa.

Helsinki EU Office on valittu eurooppalaisten innovatiivisten alueiden verkosto ERRINin hallitukseen. Kyseessä on Brysselin aluetoimistojen johtava monialainen tutkimus- ja innovaatioverkosto.

– Paikka ERRINin hallituksessa on erinomainen mahdollisuus strategiselle vaikuttamiselle ja verkostoitumiselle. Siellä pääsee vaikuttamaan EU:n alueellisen innovaatiotoiminnan suuntaviivoihin yhdessä muiden eurooppalaisten alueiden, kaupunkien ja korkeakoulujen kanssa. Pitkällä tähtäimellä rakennamme yhdessä parempaa ja kilpailukykyisempää Eurooppaa, kertoo Helsinki EU Officen johtaja Krista Taipale.

Helsinki EU Office on Uudenmaan edustaja Brysselissä. Toimisto seuraa paikan päällä Euroopan unionin asioita, auttaa EU-hankevalmistelijoita ja tekee kansainvälistä edunvalvontaa.

Helsinki EU Office on ollut pitkään ERRINin aktiivinen jäsen. Tällä hetkellä se hoitaa jaettua puheenjohtajuutta verkoston kahdessa, älykkään erikoistumisen sekä designin ja luovien alojen työryhmässä.

ERRIN-verkoston hallituksessa istuu kerralla 15 jäsentä. Uusia jäseniä äänestetään mukaan vuosittain kolmevuotiskaudeksi. Hallitus hoitaa muun muassa verkoston budjettiin, vuosikokouksiin, työryhmien monitorointiin ja toimintasuunnitelmaan liittyviä tehtäviä. Hallitusjäsenet voivat lisäksi toimia ERRINin virallisena edustajana korkean tason tapahtumissa tai tapaamisissa.

Uudenmaan lisäksi valitut uudet jäsenalueet ovat ADR Nord-Est (Romania), Auvergne-Rhône-Alpes (Ranska), Cities  Northern Netherlands (Alankomaat) sekä South Norway (Norja).

Yhteydet:

Krista Taipale, puh. +32 498 126 000