rss Tiedotteet

1.9.2017

Lentoliikenteen yhteistyöverkosto vahvistamaan Aviapolis-alueen menestystä ja kilpailukykyä

Lentokenttä, kuva Vantaan kaupunki

Uusi lentoliikenteen yhteistyöverkosto käynnistyy Vantaan kaupungin ja Uudenmaan liiton yhteistyönä. Verkoston tavoitteena on edesauttaa Helsinki-Vantaan menestystä ja kilpailukykyä yhtenä maailman parhaista lentoasemista ja vaihtokentistä.

Yhteistyöverkosto on avoin kaikille lentoaseman alueen kehittämisestä kiinnostuneille yksityisen ja julkisen sektorin toimijoille.  Se tarjoaa puitteet selvitysten valmistelulle, teematapaamisten järjestämiselle, yhteisen edunvalvonnan toteuttamiselle sekä tiiviille tiedonvaihdolle. Foorumi seuraa myös aktiivisesti muiden kansainvälisten lentokenttäalueiden kehittämistä.

Helsinki-Vantaan lentoaseman saavutettavuuden ja markkinoinnin edistämisessä keskeisessä roolissa ovat muun muassa sujuvat matkaketjut ja älykäs liikkumisen kehittäminen. Aviapolis-alueen kehitykselle on merkittävää myös se, miten uudet isot investointiratkaisut, kuten Helsinki–Tallinna-tunneli, vaikuttavat lentoaseman alueen tulevaisuuteen.

Lentoliikenteen yhteistyöverkosto lanseerattiin 1. syyskuuta osana lentokenttäkehittämisen asiantuntijoille järjestettyä ”Airport Cities – Cities of the Future” -seminaaria.

Uudenmaan liitto ja Vantaan kaupunki haluavat kasvattaa vastuutaan ja olla avaintoimijoita, kun lentoaseman aluetta kehitetään vastamaan tulevaisuuden haasteisiin globaalikilpailussa.

Lisätietoja:

Merja Vikman-Kanerva, aluesuunnittelun johtaja,