rss Tiedotteet

7.9.2017

Maakuntahallitus määräsi neloskaavan voimaan

4. vaihekaava

Maakuntahallitus päätti elokuun kokouksessaan määrätä neljännen vaihemaakuntakaavan astumaan voimaan. Hallitus voi lain mukaan päättää maakuntavaltuuston hyväksymän kaavan voimaan tulosta ennen kuin kaava on saanut lainvoiman.

Maakuntakaava on nyt tullut voimaan, sillä siitä on kuulutettu maakuntakaavan alueeseen kuuluvissa kunnissa.

Neloskaavassa keskitytään elinkeinojen, logistiikan, tuulivoiman, viherrakenteen sekä kulttuuriympäristöjen teemoihin. Lisäksi muina ajankohtaisina suunnitteluaiheina ovat mukana pääradan uudet asemanseudut ja Malmin lentokenttä. Kaava täydentää ja tarkistaa Uudellamaalla voimassa olevia maakuntakaavoja.

Kaavan ratkaisuilla varmistetaan Uudenmaan kilpailukyky ja elinkeinoelämän toimintaedellytykset pitkälle tulevaisuuteen sekä tuetaan uusmaalaisten hyvinvointia ja maakunnan elinvoimaisuutta.

Neljännen vaihemaakuntakaavan aikatähtäin on vuodessa 2040 ja suunnittelualueena on koko Uusimaa lukuun ottamatta Östersundomin aluetta.

> Lisätietoa neloskaavasta

Otsikkoa ja ingressiä muokattu 1.11.2017