rss Tiedotteet

14.3.2018

Markku Markkulasta maakuntahallituksen puheenjohtaja

Markku Markkula, Kuvaaja Mikko MäntyniemiUudenmaan maakuntavaltuusto on nimennyt espoolaisen Markku Markkulan (kok) maakuntahallituksen puheenjohtajaksi jäljellä olevaksi kaudeksi. Outi Mäkelälle myönnettiin ero maakuntahallituksen jäsenyydestä hänen siirryttyään Nurmijärven kunnanjohtajaksi.

Mäkelän tilalle hallituksen jäseneksi valittiin Kirsi Lompolo (kok) Nurmijärveltä, ja hänet nimettiin toiseksi varapuheenjohtajaksi. Ensimmäisenä varapuheenjohtajana jatkaa Timo Juurikkala (vihr, Helsinki).

– Maakunnan päätöksenteossa on nyt turbulenttia, ja erittäin haasteelliset ajat. Vaikka sote on pinnalla, sydäntäni lähellä on myös työ Uudenmaan rakentamisessa näkyväksi eurooppalaiseksi eturivin alueeksi. Yrityksissämme ja yliopistoissa, ja toki muuallakin, on huippuosaamista, jolle on tarvetta kaikkialla maailmassa. Työhön tarjoaa mainiosti eväitä Uusimaa-ohjelma 2.0, josta löytyy aineksia uuden maakunnan rakentamiseen, sanoo tuore puheenjohtaja Markkula.

Markku Markkula sanoo tarttuvansa maakuntahallituksen puheenjohtajan pestiin innolla ja haluavansa viedä Uuttamaata aidosti eurooppalaiseksi edelläkävijäksi. Uusimaa-ohjelmaan nostettu tavoite hiilineutraalista maakunnasta vuonna 2035 velvoittaa ja mahdollistaa nousun suunnannäyttäjäksi koko Euroopassa.

– Tähän työhön tarvitsemme aitoja kumppanuuksia ja kansalaistoimintaa – on tultava yhteistyöhön ulos omista laatikoista, Markkula sanoo.

Yhteydet:

Markku Markkula, markku.markkula@aalto.fi, puh. 050 464 2455

Palaa otsikoihin | 0 Kommenttia | Kommentoi

Nimimerkki
Otsikko
Kommentti *
Älä täytä
Tähdellä (*) merkityt kentät ovat pakollisia
Ei kommentteja