rss Tiedotteet

20.11.2018

Seuraa Maakuntaparlamenttia suorana verkossa 22.11. – tai katso tallenne

Parlamentin videointi.

Yli 300 uusmaalaista vaikuttajaa on varannut paikkansa Uudenmaan Maakuntaparlamenttiin 22.–23. marraskuuta. Jos et päässyt mukaan, tule seuraamaan suoraa verkkolähetystä Paasitornista!

> Klikkaa lähetykseen torstaina 22.11. kello 9.30–16.00.

Myöhemmin on nähtävänä tallenne sekä videoklippejä ensimmäisen päivän kohokohdista.

> Maakuntaparlamentin ohjelma

Ohjelma peilaa tulevaan hallituskauteen – puoluejohtajien tentti avaa

Millaisin toivein ja tavoittein Uudellamaalla ollaan seuraavan hallituskauden lähestyessä? Ensimmäisen päivän avaa puoluejohtajien tentti, jossa saamme kuulla värikästä debattia vaalien lähestyessä. Juontajana on toimittaja Kirsi Alm-Siira.

Vuoden alussa aloittava HUSin uusi toimitusjohtaja Juha Tuominen tulee kertomaan parlamenttiväelle sote-yhteistyöstä.

Pohdintaa monimuotoisen liikennepolitiikan tulevaisuusnäkymistä

Iltapäivällä MEP Merja Kyllönen pohtii Uudenmaan asemaa osana Euroopan laajuista TEN-T-liikenneverkkoa. LVM:n kansliapäällikkö Harri Pursiainen jatkaa tulevaisuuskatsauksen liikennepoliittisilla teemoilla, ja maakuntajohtaja Ossi Savolainen kommentoi esitystä priorisoimalla ensi hallituskaudella Uudellemaalle tärkeitä liikennehankkeita.

Millainen on Suomen vahva multimodaalikeskus Helsinki-Vantaa. Tästä kertoo lentoaseman johtaja Joni Sundelin. Dosentti Markku Tinnilä esittelee suuren joukon liikkumisen uusia palveluja, joita on tulossa osaksi joukkoliikennettä ja korvaamaan yksityisautoilua.

Lisäksi ensimmäisenä päivänä palkitsemme perinteisesti vuoden uusmaalaiset huippuyritykset kolmessa sarjassa.

Laivalla keskusteluissa järjestöjen ja asukkaiden rooli

Ohjelma jatkuu perjantaina Silja Europa -laivalla, jossa Uudenmaan liiton kumppanina järjestelyissä on Suomen Kuntaliitto. Sydänliiton pääsihteeri Tuija Brax alustaa järjestöjen ja yhteiskunnallisten yritysten roolista tulevaisuudessa ja juontaa aiheesta paneelikeskustelun.

Toinen paneelikeskustelu käydään e2 Tutkimuksen Karina Jutilan johdolla ja aiheena on asiakkaiden mahdollisuudet vaikuttaa palveluihin.

Parlamenttiosallistuja – lataa mobiilisovellus, osallistu somessa

Parlamenttiin osallistujien kannattaa ladata jo ennen tilaisuutta puhelimeensa Eventos Mobile -sovellus. Silloin päivien ohjelma ja muut tapahtumatiedot ovat aina mukana.

Lisäksi sovellusta tarvitaan tapahtuman yleisöäänestyksissä. Kirjaudu sovellukseen koodilla 2211.

Somessa keskustelua käydään tunnisteella #maakuntaparlamentti, osallistu sinäkin!

Lisätietoja:

Inka Kanerva, puh. 040 541 8308