Tiedotearkisto

Ekotukitoiminta vauhtiin Uudenmaan liitossa

9.1.2017

Ekotuki ryhmakuva rajattu
Uudenmaan liitto starttaa alkaneen vuoden kestävän kehityksen yhteiskuntasitoumuksella ja käynnistämällä ekotukitoiminnan. Tavoitteenamme on olla ympäristöviisas työpaikka.

Yhteiskuntasitoumuksella eri toimijat lupautuvat edistämään kestävää kehitystä työssään ja toiminnassaan. Sitoumuksen taustalla on Suomen kestävän kehityksen toimikunta.

Ekotuki on Helsingin kaupungin kehittämä toimintamalli ympäristöasioiden huomioimiseksi työpaikoilla. Työyhteisöihin nimetään ja koulutetaan ekotukihenkilöitä, jotka edistävät ympäristön kannalta fiksua toimintaa. Ekotuen avulla voidaan säästää sekä luontoa että rahaa. Uudenmaan liitossa ekotukitoiminta käynnistyy neljän tukihenkilön voimin.

− Toimistossamme työskentelee noin 90 asiantuntijaa. Tavoitteenamme on lisätä henkilöstömme ympäristötietoisuutta etenkin kestävien hankintojen, kestävän liikkumisen, energiansäästön, jätehuollon ja kierrätyksen suhteen, sanoo ympäristöasiantuntija Annina Vuorsalo.

− Lähdemme liikkeelle kartoittamalla nykytilannetta ja tunnistamalla tärkeimpiä kehittämistavoitteita tulevalle vuodelle. Nostamme ekoasioita näkyville henkilökohtaisella opastuksella, tiedotusmateriaaleilla sekä erilaisilla tempauksilla.

− Haluamme myös rohkaista jäsenkuntiamme sekä muita maakunnan liittoja mukaan vastaavaan toimintaan, Vuorsalo kannustaa.

Uudenmaan liiton yhteiskuntasitoumukseen voi tutustua osoitteessa www.sitoumus2050.fi.

− Lähde sinäkin mukaan ja haasta lähipiiristäsi yritys, yhteisö, organisaatio tai vaikkapa ystäväsi antamaan kestävän kehityksen sitoumus, Vuorsalo innostaa.

Lisätietoa ekotukitoiminnasta: www.ekotuki.fi

Lisätietoja: Ympäristöasiantuntija Annina Vuorsalo, puh. 040 660 5607