rss Tiedotteet

9.2.2018

Uusimaa-palkinnon saaja haussa – Teemana ”kulttuuri ja muutos”

Kuvituskuva_Pixabay_More than one way

Uudenmaan liitto pyytää ehdotuksia vuoden 2018 Uusimaa-palkinnon saajaksi. Tänä vuonna teemana on ”kulttuuri ja muutos”. Aikaa ehdotuksille on 22. maaliskuuta asti.

Maakuntahallitus palkitsee vuosittain henkilön, ryhmän tai järjestön, joka on teoillaan parantanut uusmaalaisten elämänlaatua ja tuonut innovatiivisella toiminnalla tai käytännöllä edistystä ihmisten arkeen.

Tällä kertaa valinnassa painotetaan uusia yhteisöllisyyden muotoja sekä erilaisia aktivoinnin käytäntöjä kulttuuri ja muutos -teemaan liittyen.

– Kyse voi olla esimerkillisestä toiminnasta tai innovaatiosta arjessa, työssä, harrastusten parissa tai vaikkapa järjestökentällä. Arvioimme ehdotuksia etenkin kekseliäisyyden, rohkeuden ja uskalluksen näkövinkkelistä, kertoo Uudenmaan liiton erityisasiantuntija Tarja Haili.

Kuka tahansa voi ilmiantaa ehdokkaan palkinnon saajaksi. Ehdotuslomake ja valintakriteerit löytyvät osoitteesta www.uudenmaanliitto.fi/Uusimaa-palkinto.

Voittaja palkitaan Uusimaa-viikolla 7.–12.5.

Uusimaa-palkinnon voittajaa juhlitaan Uusimaa-viikolla, jota vietetään lukuisten tapahtumien merkeissä 7.–12. toukokuuta. Voittaja saa kunniamaininnan lisäksi 2 000 euron rahapalkinnon toimintansa tueksi.

Uusimaa-palkinto 2017_Finlandia-laulajat ja Brother Christmas_kuva Tuula PalasteViime vuonna tunnustuksen pokkasi Finlandia-laulajat, joka on neljän uusmaalaisen mieskuoron projekti. Brother Christmas -hyväntekeväisyysyhdistykselle ja sen perustajalle Ari Koposelle myönnettiin 1 000 euron kunniamaininta. Uusimaa-palkinto on jaettu jo vuodesta 1982 asti.

Lisätietoja:

Erityisasiantuntija Tarja Haili, puh. 040 774 1718

Palaa otsikoihin | 0 Kommenttia | Kommentoi

Nimimerkki
Otsikko
Kommentti *
Älä täytä
Tähdellä (*) merkityt kentät ovat pakollisia
Ei kommentteja