Ehdota vuoden 2019 Uusimaa-palkinnon saaja!

tiimi, kuva pixabayKerro meille ehdotuksesi maakunnassamme sijaitsevasta esimerkillisestä toiminnasta tai innovaatiosta. Paras ehdotus palkitaan Uusimaa-palkinnolla 2019!

Palkinnolla haluamme kannustaa uusmaalaisia rikastuttamaan paikallista identiteettiä, luomaan uudenlaista yhteisöllisyyttä ja parantamaan uusmaalaisten elämänlaatua.

Tutustu tällä sivulla tarkempiin valintaperusteisiin ja täytä ehdotuslomake 25.3.2019 mennessä.

Valintaperusteet

1. Tämän vuoden teemana on tasa-arvo ja yhdenvertaisuus. Toivomme teeman näkyvän ehdotuksissa.
  2. Palkinnon edellytyksenä on, että sen saaja on omalla toiminnalla tai innovaatiolla edesauttanut Uudenmaan kehittymistä, rikastuttanut paikallista identiteettiä ja parantanut uusmaalaisten elämänlaatua. Valinnassa painotetaan uusia yhteisöllisyyden muotoja sekä käytäntöjä eri kohderyhmien aktivoimisessa – joko arjessa, työssä, harrastuksissa tai järjestötoiminnassa. Kekseliäisyys, rohkeus ja uskallus ovat valttia.

3. Palkinnon voi saada henkilö, ryhmä tai järjestö – ei kuitenkaan puoluepoliittinen toiminta.
  4. Ehdokkaita voivat asettaa uusmaalaiset asukkaat sekä alueella toimivat järjestöt ja organisaatiot. Arvostamme hyvin perusteltuja ja tiiviitä esityksiä.
  5. Ehdotusaika päättyy 25.3.2019. Lomake ja ohjeet löytyvät osoitteesta: www.uudenmaanliitto.fi/uusimaapalkinto
  6. Asiantuntijaraatti kokoontuu huhtikuussa valitsemaan ehdokkaista kolmen kärjen. Uudenmaan maakuntahallitus valitsee näistä voittajan.
  7. Voittaja julkistetaan keväällä, ja palkitaan Uusimaa-viikolla toukokuussa. Palkintona on kunniakirja ja 2 000 euron rahapalkinto toiminnan tueksi.

Uusimaa-palkinnolla on jo pitkät perinteet

Uusimaa-palkintoa on jaettu vuodesta 1982 lähtien. Voittaja valitaan kansalaisten ja järjestöjen ehdotusten pohjalta. Ehdotuksia pyydetään aina keväisin Uusimaa-viikon vuosittain vaihtuvaa pääteemaa mukaillen.

Palkinnon voi saada henkilö tai toiminnan taustalla oleva ryhmä tai järjestö. Maakuntahallitus valitsee voittajan raadin seulomien kärkiehdotusten joukosta. Voittaja saa kunniakirjan sekä 2 000 euron rahapalkinnon toimintansa tueksi.

Vuonna 2018 palkinnon pokkasi Lapinlahden Lähde, joka on hyvinvoinnin ja yhteisöllisyyden keidas keskellä Helsinkiä.