Ehdota Vuoden uusmaalaista yritystä 2018

Kädet, kuva Pixabay
Nyt on aika tehdä ehdotuksia vuoden uusmaalaiseksi yritykseksi 2018. Voit ehdottaa ansioitunutta yritystä 14.9.2018 mennessä. Lomake ehdotuksia varten löytyy tämän sivun oikeasta palstasta.

Palkinnoilla annetaan tunnustusta esimerkillisestä yritystoiminnasta, lisätään yrittäjyyden arvostusta sekä kannustetaan start up -yrittäjyyteen.

Palkintosarjoja on kolme:

• Tuotannollinen yritys
  • Kaupan tai palvelualan yritys
  • Start up -yritys

Päätökset palkittavista tekee asiantuntijaraati, jossa ovat edustettuina Uudenmaan liitto, Uudenmaan ELY-keskus, alueen yrittäjäjärjestöt ja Helsingin seudun kauppakamari. Raadin puheenjohtajana on Juhani Hyry Uudenmaan Yrittäjistä.

Vuoden uusmaalaiset yritykset palkitaan marraskuussa Uudenmaan Maakuntaparlamentissa.

Vuonna 2017 palkittiin Goodio, Plastex ja Coptersafety

Vuoden 2017 uusmaalaiset yritykset valittiin kolmessa sarjassa. Palkinnot jaettiin Uudenmaan Maakuntaparlamentissa.

Startup-sarjan parhaana palkittiin kansainvälistä kasvua niittävä helsinkiläinen raakasuklaabrändi Goodio. Palkintoraati ylisti Goodion tuotannon läpinäkyvyyttä sekä vahvaa Suomi 100 -kuvan rakentamista maailmalla. Vahvuuksia ovat myös tuotteiden omaperäisyys, design-osaaminen, ympäristöystävällisyys ja toiminnan luotettavuus.

Tuotannollisten yritysten sarjassa palkittiin suomalaisille tuttujen muovituotteiden valmistaja Plastex Oy Lohjalta. Palkintoraati arvosti pitkään toimineen yrityksen onnistunutta sukupolvenvaihdosta sekä menestyksekkäitä investointeja uuteen liiketoimintaan.

Maailmanlaajuisesti tunnustettu helikopterilentäjien simulaattorikouluttaja Coptersafety Oy Vantaalta vei voiton kauppa- ja palvelusarjassa. Palkintoraati kiittää yritystä innovatiivisesta liikeideasta ja painotuksesta kansainvälisyyteen. Kiitosta saivat myös koulutusvienti ja rohkeat investoinnit.

Yritysvalinnoilla on jo yli 20 vuoden perinteet

Uusmaalaiset yritykset on valittu vuodesta 1993 lähtien. Palkintosarjoja on perinteisesti ollut kaksi: toinen tuotantoalan ja toinen kaupan tai palvelualan yritykselle. Vuodesta 2016 lähtien on palkittu myös startup-yritys.

Pyydämme vuosittain ehdotuksia mallikelpoisista yrityksistä valintoja varten. Ehdotuksia voi tehdä yrityksen palveluihin tai tuotteisiin tyytyväinen asiakas tai organisaatio. Myös yrittäjä itse voi tarjoutua ehdolle.

Päätökset palkittavista tekee asiantuntijaraati, jossa ovat Uudenmaan liiton lisäksi edustettuina Uudenmaan ELY-keskus, alueen yrittäjäjärjestöt ja Helsingin seudun kauppakamari.

Ehdokkaiden haku käynnistyy aina kesällä. Valinnat julkistetaan marraskuussa.